سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روزانه/ (سه شنبه 83/8/26 ساعت 11:6 صبح)

*سلام.خوب هستید همگی؟ تا حالا وب نوشت محمد علی ابطحی رو خوندید؟ نوشته هاش به دل آدم می شینه.اصولا یک سری از وبلاگ ها و در معنای عام یک عده ای از نوشته ها به گونه ای نوشته می شند که آدم اگه دو جمله ی اولش رو بخونه تمایل داره که تا آخر آن ادامه بده.خوب این خودش یه نوع هنره که نوشته ی کسی چشمان خواننده رو تا آخر خودش جذب کنه. و یکی از اصول برای این که نوشته به این صورت مجذوب در بیاید ساده و روان نویسی هست.از طرف دیگه باید موضوع نوشته و مضمون آن هم مخاطب پسند باشه.من خودم همیشه سعی می کنم که به این صورت بنویسم.و البته به هیچ وجه نمی تونم تشخیص بدم که آیا نوشته هام این گونه هستند یا نه.فکر کنم توی  زندگی نامه ی فرانتس کافکا خوندم که نویسنده ی یک مطلب از هر منتقد و خواننده ی دیگری در نقد و اظهار نظر در مورد آن مطلب ناتوان تر است.

*به هر حال...در همین وبنوشت محمد علی ابطحی نوشته ای که در مورد مرگ یاسر عرفات نوشته شده بود خیلی برایم جالب اومد.روز تشیع جنازه ی عرفات دو دولت و خبرگزاری آن ها در مقابل آن سکوت کردند.یکی اسرائیل و دیگری ایران.البته از دو دیدگاه متفاوت.ایران از آن جهت که عرفات با اسرائیلی ها اهل سازش است و اسرائیل از آن جهت که عرفات با آن ها اهل سازش نبوده است.خیلی مسئله جالب و قابل تامل است.به نظر من این مطلب تنها نشان از یک واقعیت دارد.تعصب.تعصبی که در قلب این دو دولت نهفته است.اسرائیل و ایران از جهات بسیاری شبیه هم هستند. در مراسم افتتاحیه ی المپیک هنگامی که هر کشور و ورزشکاران آن در مقابل جمع انبوهی از مردم حرکت می کنند اسرائیلی ها و ایرانی ها کمتر از دیگر کشور ها مورد استقبال و تشویق قرار می گیرند.در چند المپیک و افتتاحیه ی آن ها من با این مطلب روبرو بوده ام.در ضمن این طور که ابطحی گفته جالبه بدونید که آقای رفسنجانی در گذشته چنان تحت تاثیر شخصیت عرفات بوده که اسم یکی از پسرهاشو یاسر گذاشته.اینو من نمی گم.کسی می گه که از زندگی اون ها باخبره.

*یه دوست اینترنتی به نام جسی دارم.اهل کالیفرنیا استاد ادبیات.آدم خیلی خوبیه.خیلی از شاعر های ایرانی رو می شناسه و آثار اون ها رو خونده.از همه بیشتر از خیام و جلال الدین رومی خوشش میاد.بعدش هم حافظ و مولوی.دیروز که باهاش چت می کردم مطلبی رو گفت که واقعا متحیر شدم. می گفتش که تو یه روم room بوده و با چند نفر در مورد آمریکا چت می کردند.اکثر افراد اون روم هم با هم دوست بودند.البته روم یاهو نبوده.یکی از افراد روم به جورج بوش فحش داده و بد جوری بهش توهین کرده.فردای اون روز دوستش رو دستگیر کردند فرستادنش زندان!!! من که خودم خیلی تعجب کردم.نمی دونم هنوز هم باور نمی کنم که راست می گه.ولی فکر می کنم که دلیلی برای دروغ گفتن هم نداره.در ادامه هم گفتش که اگه جلوی جورج بوش رو نگیرند امکان داره که به یک دیکتاتور تبدیل بشه!!! همچنین گفتش که تو انتخابات آمریکا تقلب صورت گرفته و گرنه جان کری رئیس جمهور آمریکا می شد!!!برای این تقلب در انتخابات هم آدرس یه سایت رو هم داد که راستش رو بخواهید حال و حوصلشو نداشتم بخونمش.از طرفی باید خیلی از کلماتشو می رفتم از دیکشنری نگاه می گردم که کار سخیه :( این هم آدرس سایت اگه خواستید برید یه نگاهی بیندازید www.commondreams.org

*تو کل این بازی های کامپیوتری، من طرفدار پر و پا قرص تنها یک بازی ام.evolution 2 واقعا این بازی قشنگ و با هیجانه.بازی ماشین رانی باماشین های چهار در چهار مثل پاترول .چندین محیط داره که از روی محیط های واقعی طراحی شده.مثل صحرای آریزونا ،ساحل باجا،صحرای مصر ، مناطق تایلند ، آلاسکا و خیلی از محیط های جالب دیگه.ماشین هاش هم از دوج داکوتا گرفته تا انواع جیپ های چهار در چهار، نیسان، جی امس ،تویوتا و ... خلاصه اینکه اگه این بازی رو جایی دیدید حتما بخریدش خیلی باحاله.

*این مقاله رو بخونید در مورد سرود ای ایران هست.
http://tahavol.free.fr/Ey-Iran.htm





 
  • بازدیدهای این وبلاگ ?
  • امروز: 8 بازدید
    بازدید دیروز: 1
    کل بازدیدها: 237423 بازدید
  • درباره من

  • کمی نوازشم کن
    سیاوش
    به قول یک عزیزی منم یک آدم معمولی که تو همین کره ی خاکی و توی همین ایران زمین سرزمین خشکی ها که مدت هاست چراغ علم و شکوهش خاموش گشته بدنیا آمدم.به هر حال به قول شاعر تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم.هنوز خیلی راه مونده که نپیمودم.می خوام در آینده برم سفر.سفری دور که از اینجا کیلومتر ها فاصله داشته باشه.و اونجا بر خودم بیفزایم.اینو که به یکی گفتم گفت آرزو بر جوانان عیب نیست.
  • مطالب بایگانی شده
  • اشتراک در خبرنامه
  •  
  • لینک دوستان من
  • داستان های من
    می اندیشم پس هستم
    سیاوش قمیشی
    خسرو شکیبایی آلپاچینوی ایران
    تندیس
    همای سعادت
    e-com
    آخرین درد...
    بهارانه
    کلاغ-سایت ادبیات و فلسفه
    این هم از مدیر خان
    روهام
    سیاوشون
    ستاره ی صبح
    سیاورشان
    نوشته بر باد
    وبلاگ آموزشی . خبری پرمحتوا
    انجمن وبلاگ نویسان پارسی بلاگ
    وب سایت سرو
    ترانه ها وجملات عاشقانه
    سایت فرهنگی هنری ادبی سرو
    NooshI [Nooshi va Jojeha]

    شایا
    دلتا
    آرمان
    تندیس تنهایی
    مسافری از هند
    *ابراهیم نبوی*
    *سردبیر خودم*
    زهرا
    *وب نوشت ابطحی*
    بخش فارسی بی بی سی
    زن نوشت
    ترزا
    دست نوشته های یک پشت کنکوری
    گلناز
    بیا بگشای در بگشای دل تنگم
    مسافری از هند
    مسافری از هند
    آبدارچی پارسی بلاگ
    همسفر تنها
    همسفر تنها
    کردستان
    همسفر مهتاب
    *p30download*

    ابرک قله نشین
    خفن سرا
    دلتا
    رهگذر تنهای دهکده
    *سه کشک*
    *ملیحه*
    ذهن سیال
    nazanin studio
    زمزمه های تنهایی
    نقطه ته خط
    الپر
    دنیای کوچک من
    شب مهتابی
    شرتو
    مشتی نور سرد
    آدم و حوا
    کسوف
    ایزد بانو
    اینجا وبلاگ صورتک است.
    چیزی میان دو فریم
    مادر سپید
    مادر سپید
    تابستانه
    بهار
    بیا و برگرد
    سینا
    ستاره صبح
    جمع نوشت
    کامپیوتر
    آموزش و دانلود مصطفی
    میخانه