سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقد خانه به دوش/ (پنج شنبه 83/9/12 ساعت 8:57 عصر)

موضوعات: گواهینامه/نقد خانه به دوش/پاسخ به دوستان/وبلاگ شعر

سلام.امید وارم که حال همگی خوب باشه.خوب از گواهینامه شروع کنیم.دیروز تو امتحان گواهینامه قبول شدم.اون هم برای بار اول.اگه بدونید چقدر چسپید.و خیلی ناراحت شدو واسه امیرحسین و سیاوش که تو امتحان افتادند.ایشالاه دفعه ی بعد بتونن قبول بشن. راستش به خودم امیدوار شدم یه جورایی.سه جلسه بیشتر هم کلاس نرفتم .دیروز هم با یکی افتادیم که نی گفتن محاله برای بار اول کسی رو قبول کنه.این دفعه برای من طلسم شکسته شد. اسم این افسره هم سرهنگ نبویه .:-)) آخر سر معلوم نشد افسره یا سرهنگ!!! ولی دو تا ستاره روی دوشش بود.ماشین رو که روشن کردم گفت برم تو یه خیابونی با شیب نسبتا زیاد.کنار یه پیکان پارک کردم و پارک دوبل کردم.درست موازی جدول شده بود و سی سانتی متر فاصله داشت.بعدش گفت ماشین رو خاموش کن و پیاده شو.فکر کردم رد شدم!! ازش پرسیدم ولی جواب نداد.یه بار دیگه پرسیدم گفت برو پایین پدر سوخته!!! آخرش سیاوش یواشکی گفت که اگه کارتکس پیشش بمونه یعنی اینکه قبول شدم:-) بعد شناسنامه رو گرفت و یکسری اطلاعات رو پر کرد.گفتش که سنندجی هستی کردی بلدی حرف بزنی.منم گفتم خیلی خوب نه ولی خوب می تونم متوجه بشم که چی می گن.گفت اصالتت رو حفظ کن شناسنامه رو داد و ما را به خیر شد و او را به سلامت.خلاصه این که از دور برای شیرینی همتونو می بوسم.یه ماشین سواری هم بهتون می دم :-)

خانه به دوش شبکه ی سه یه برنامه برای نقد خانه به دوش امروز پخش کرد.رضا عطاران توی این برنامه گرچه حضور فیزیکی داشت ولی از حضور کلامی و گفتاری بی بهره بود.فکر کنم بخاطر اینکه زیاد در زمینه ی سینما مطالعه نداره.و البته به سه موضوعی که در این برنامه بیشتر بحث شدنقاط قوت،نقاط ضعف و بدآموزی احتمالی سریال بود.یه آقای خپلویی بود که واقعا به نکات خوبی اشاره می کرد.نقاط قوت : همون طور که در بحث اشاره کردند مهمترین مسئله ای که موجب موفقیت این سریال شد به تصویر کشیدن زندگی مردم از نگاه نزدیک بود.بازیگران آن و نقش هایشان انتزاعی و فرا زمینی نبودند! (برای مثال از نقش های فرازمینی می توان نقش هایی که در زیر آسمان 3 وجود داشتند نام برد) این باعث می شود که بیننده آنچه که به نمایش در می آید را ملموس و واقعی بپندارد.و از سوی دیگر به آنها بخندد چرا که خود نیز در بوته ی آزمایش همان وقایع قرار می گیرد .این سریال تجربه ای از زندگی هر یک از افراد این جامعه هستند.ما در جامعه ای زندگی می کنیم که اکثرا زندگی فقیرانه و متوسطی داریم یا تجربه کرده ایم.در نتیجه با خانواده ی آقا ماشالا انس می گیریم .از طرفی با رعایت نکاتی بر حجم طنز و کمیک این سریال افزوده می شد.تضاد و گاهی پارادوکس میان دو طبقه ی مرفه و فقیر . خشونت داد و بیداد که گرچه با طنز میانه ای ندارند ولی اگر هنرمندانه به تصویر کشیده شود خود جلوه ای از طنز می گردد.به طور مثال کتک خوردن علی از دست آقا ماشالا. و خیلی از صحنه ها و سکانس های دیگر که موجب افزایش بار کمیک این سریال شد.مثل ادای علی از گوینده ی فیلم های مستند مثل جاده ی ابریشم.( منم خوب ادای این یارو رو در میارم)

نقاط ضعف سریال هم مسلما در قسمت های پایانی بیشتر جلوه می نمود.کش دار کردن سریال و داستان و اضافه کردن به محتوای داستان که در صورت حذف به سیستم و پروسه ی کار ایرادی وارد نمی شد.یعنی خیلی از سکانس ها را می شد بدون این که به محتوای فیلم نامه آسیبی برسد حذف شود.......

       من مجبورم که بقیه ی نوشته ها رو بعدا پست کنم. این نوشته رو کامل می کنم......





 
  • بازدیدهای این وبلاگ ?
  • امروز: 15 بازدید
    بازدید دیروز: 30
    کل بازدیدها: 237944 بازدید
  • درباره من

  • کمی نوازشم کن
    سیاوش
    به قول یک عزیزی منم یک آدم معمولی که تو همین کره ی خاکی و توی همین ایران زمین سرزمین خشکی ها که مدت هاست چراغ علم و شکوهش خاموش گشته بدنیا آمدم.به هر حال به قول شاعر تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم.هنوز خیلی راه مونده که نپیمودم.می خوام در آینده برم سفر.سفری دور که از اینجا کیلومتر ها فاصله داشته باشه.و اونجا بر خودم بیفزایم.اینو که به یکی گفتم گفت آرزو بر جوانان عیب نیست.
  • مطالب بایگانی شده
  • اشتراک در خبرنامه
  •  
  • لینک دوستان من
  • داستان های من
    می اندیشم پس هستم
    سیاوش قمیشی
    خسرو شکیبایی آلپاچینوی ایران
    تندیس
    همای سعادت
    e-com
    آخرین درد...
    بهارانه
    کلاغ-سایت ادبیات و فلسفه
    این هم از مدیر خان
    روهام
    سیاوشون
    ستاره ی صبح
    سیاورشان
    نوشته بر باد
    وبلاگ آموزشی . خبری پرمحتوا
    انجمن وبلاگ نویسان پارسی بلاگ
    وب سایت سرو
    ترانه ها وجملات عاشقانه
    سایت فرهنگی هنری ادبی سرو
    NooshI [Nooshi va Jojeha]

    شایا
    دلتا
    آرمان
    تندیس تنهایی
    مسافری از هند
    *ابراهیم نبوی*
    *سردبیر خودم*
    زهرا
    *وب نوشت ابطحی*
    بخش فارسی بی بی سی
    زن نوشت
    ترزا
    دست نوشته های یک پشت کنکوری
    گلناز
    بیا بگشای در بگشای دل تنگم
    مسافری از هند
    مسافری از هند
    آبدارچی پارسی بلاگ
    همسفر تنها
    همسفر تنها
    کردستان
    همسفر مهتاب
    *p30download*

    ابرک قله نشین
    خفن سرا
    دلتا
    رهگذر تنهای دهکده
    *سه کشک*
    *ملیحه*
    ذهن سیال
    nazanin studio
    زمزمه های تنهایی
    نقطه ته خط
    الپر
    دنیای کوچک من
    شب مهتابی
    شرتو
    مشتی نور سرد
    آدم و حوا
    کسوف
    ایزد بانو
    اینجا وبلاگ صورتک است.
    چیزی میان دو فریم
    مادر سپید
    مادر سپید
    تابستانه
    بهار
    بیا و برگرد
    سینا
    ستاره صبح
    جمع نوشت
    کامپیوتر
    آموزش و دانلود مصطفی
    میخانه